Setkání s J. S. Bachem se uskutečnilo 11. listopadu
„Kdo a co by mohlo nejlépe vypovídat o životě nejvýznamnějšího skladatele barokního slohu? Hudba, která se line ze skladeb tohoto velikána a prostupuje každou částí těla posluchače, vypovídá o něm samotném nejlépe.“
„Příběhy Johanna Sebastiana Bacha“ se nazývala hudebně-klavírní dílna žáků ze třídy Jany Fikarové, která proběhla v sále ZUŠ Habrmanova 11. listopadu 2009. Toto setkání mělo za cíl přiblížit hudbu nejvýznamnějšího skladatele barokního období.
V úvodní části klavírní dílny přednesla Kateřina Tomišková (žákyně I. ročníku) referát o životě a díle J. S. Bacha , kterou doplňovala Aneta Trojanová (žákyně 7. ročníku) informacemi, které ji během života barokního skladatele oslovily nejvíce. Vedle nástrojů, na které J. S. Bach hrál, Anetku zaujal i počet dětí, které se J. S. Bachovi během dvou manželství narodilo. Bezprostředně po přednesení obou referátů se strhla velká diskuze o charakteru té doby, o tom, jak lidé v období baroka žili, čemu se věnovali, jaké nemoci prodělávali, ale také jakou úlohu plnila hudba, jaké hudební druhy či formy vznikaly. Postupně jsme v diskuzi přišli na to, jak se jednotlivé znaky barokního umění ve stavitelství, sochařství a výtvarném umění spolu s hudbou prolínají.
Poté již postupně každý z účastněných klavírní dílny přistupoval ke klavíru zahrát svou skladbu. Tak jsme si mohly vyposlechnout polonézy a menuety ze známé „Knížky skladeb pro A. M. Bachovou“ v podání Petra Ježka (žák 4. ročníku) a Lenky Rajmontové (žákyně 3. ročníku), ale i náročnější party z „Malých preludií a fughett“. Dominika Kocmanová (žákyně 5. ročníku) zahrála Preludium C dur, Veronika Kocmanová (žákyně 5. ročníku) se představila s Preludiem g moll a Aneta Trojanová (žákyně 7. ročníku) si vybrala Preludium d moll. Klavírní bachovské vystoupení zakončila Kateřina Tomišková (žákyně I. ročníku) Dvojhlasou invencí d moll.
Po přednesení skladeb se žáci snažily o reflexi ke každému spolužákovi, která obohatila nejen interpreta samotného, ale i celý klavírní kolektiv.